Prodej bytu v majetku družstva v Holešovicích

O více než 300 tisíc dráž díky aukci a dobré spolupráci

Krátký příběh o prodeji bytu v majetku družstva

  • důkladná příprava nemovitosti, včetně homestagingu
  • prodej formou aukce
  • byt prodán o více než 300 tisíc Kč dráž, než byl původní odhad
  • uzavřena kupní smlouva již za 33 dní od zveřejnění inzerátu

Výchozí situace

Prodával jsem 52 metrový družstevní byt 1+1 v Praze Holešovicích. Byt měl potenciál – atraktivní lokalita, dobrá dispozice bytu, cílová skupina např. pro mladý pár, dobře udržovaný dům. Na druhou stranu původní uživatelka bytu byla silná kuřačka, byt neudržovala a byt prostě nevypadal hezky. Stav bytu byl zkrátka před celkovou rekonstrukcí.

Krok 1: příprava nemovitosti na prodej za účelem jejího zatraktivnění

Do bytu se zájemci musí na první pohled zamilovat. Nebo se jim aspoň musí líbit. A k tomu směřovaly moje první kroky. Vystěhovat vše z bytu, co zde nemá co dělat, opravit zdi, potlučené rohy, kompletně vymalovat, natřít topení a provést velký úklid. Prostě připravit byt tak, aby se příchozí zájemce v bytě cítil příjemně. Pokoj jsem vybavil sedačkou, obrazy, stolkem a květinami. Říká se tomu homestaging.

Ostatně podívejte se na rozdíl bytu před a po přípravě:

img_0487_
img_4773_-_kopie_1.[2]

 Krok 2: fotky, video, lákavé představení

Kromě samotné přípravy jsem věnoval pozornost i videoprohlídce, abych ukázal lidem veškeré výhody, které daná lokalita, dům a samotný byt nabízí a pro koho je byt vhodný. Rovněž jsem ve spolupráci s bytovým architektem připravil ve formě 2D a 3D půdorysů varianty možného nového uspořádání místností, abych zajistil, že byt vzbudí zájem případných zájemců a budou moci uvažovat i o změně dispozice bytu z 1+1 na 2+kk.

m2094-veverkova3dc
m2094-veverkova3dcv2

 Níže odkaz na videoprohlídku

https://youtube.com/watch?v=gnalWk5iZrY%3Fenablejsapi%3D1%26origin%3Dhttps%253A%252F%252Fmilansamal.cz

Krok 3: Propagace, prohlídky a strategie aukce

Byt jsem podle zkušeností považoval za dobře prodejný a očekával jsem dostatek zájemců. A to i přes docela striktní představy, které družstvo mělo o novém vlastníkovi, které jednoznačně preferovalo majitele, který zde bude bydlet a nikoliv někoho, kdo kupuje byt ze spekulativních důvodů s cílem jej následně krátkodobě pronajímat prostřednictvím platformy Airbnb.

Do závazné nabídky proto zájemce vyplňoval i tyto informace o tom, zda zájemce bude v bytě bydlet, či ho bude pronajímat, zda je připraven provést zákaz zcizení nemovitosti po dobu 5 let nebo se zavázat ke smluvní pokutě v případě, kdy nedodrží podmínky, ke kterým se zavázal.

Pro maximalizaci prodejní ceny jsme zvolili formu aukce. Základem úspěchu byla silná propagace nemovitosti na realitních serverech, sociálních sítích a také tištěné inzerci v dané lokalitě.

  • přišlo 22 kvalifikovaných zájemců
  • 2 prohlídkové dny
  • a získali jsme 15 nabídek do aukce
  • nejlepší nabídka činila více než 4 600 000 korun, tj. o vice než 300 000 Kč oproti původní odhadní ceně.

     Kouzlo aukce spočívá nejen v rychlosti,

     ale v přirozené soutěživosti mezi zájemci a

     díky tomu jsou potom majitelé v pozici,

     kdy vybírají z nabídek tu nejvýhodnější

Co dostali účastníci prohlídek kromě podrobných informací v inzerátu:

  • 30 nerušených minut prohlídky bytu
  • vzor rezervační smlouvy
  • pravidla aukce
  • 2D/3D půdorysy bytu
  • varianty nového možného uspořádání od bytového architekta
  • reálné měsíční náklady
  • nabídku financování nemovitosti od hypotečního makléře
  • doporučení na prověřeného bytového architekta a stavební firmu

Krok 4: Časová osa

Celková délka prodeje tak trvala pouhých 33 dnů od začátku inzerce nemovitosti po uzavření kupní smlouvy. Je potřeba uvést, že na rychlém prodeji měly velký podíl obě strany, které velice dobře spolupracovaly a rovněž hypoteční makléřka kupujícího, která maximálním způsobem pomáhala s vyřízením hypotečního úvěru. Předprodejní příprava nám zabrala 30 dnů.

     Je důležité, aby zúčastněné strany spolu

     dobře komunikovaly a prodej tak mohl

     probíhat hladce a bez komplikací            

Harmonogram prodeje:

  • 10.5. začátek inzerce
  • 16.5 a 18.5. prohlídky nemovitosti
  • 21.5. konec lhůty pro podávání nabídek
  • 23.5. konec lhůty pro vyhodnocení výsledků
  • 24.5. oznámení výsledků aukce
  • 28.5. podpis rezervační smlouvy
  • 11.6. podpis kupní smlouvy

A jak to bylo s cenou? Vyvolávací cena byla 3 990 000 Kč, odhadní cena byla 4 300 000 Kč, nejvyšší nabídka činila více než 4 600 000 Kč. Oproti prvotnímu odhadu družstvo získalo více než 300 000 Kč. Tím pádem družstvo mělo veškeré služby makléře spojené s prodejem nemovitosti zdarma a ve výsledku navíc získali peníze, se kterými vůbec nepočítali.

Je potřeba uvést, že tento způsob prodeje je možný pouze v případě exkluzivní spolupráce. To pak mohu plně hájit zájmy prodávajících, investovat do přípravy a homestagingu a perfektní propagace. A majitelé si pak mohou vybírat nejlepší nabídku.

Pokud Vás podobný způsob prodeje zaujal, ozvěte se mi a rád Vám pomohu s prodejem Vaší nemovitosti.